יום א', כח’ באב תשע”ז

תלמידים יקרים ביום שישי י' אלול תשע"ז 1/9/2017 נפתח את שנת הלימודים הבאה עלינו לטובה. אנו עומדים בפני פתיחת שנת לימודים חדשה, והשאלה העומדת על הפרק במה תהיה שנה זו שונה מקודמתה, או יותר נכון משובחת ממנה? נתחיל את השנה , נזרע, נשקה ולנגד עינינו נראה תמיד את היעד הסופי את הפרי בשלמותו. בראש השנה ליבנו ענה בתפילה נושנה שיפה ושונה תהא השנה אשר מתחילה בשיר
קרא עוד....
עזרא איננו עוד עמנו.. היום יום שני כ"ד שבט לווינו למנוחת עולמים בדרכו האחרונה את המנהל האהוב, אוהב, נעים הליכות, מסביר פנים ונערץ על תלמידי בית הספר הצוות החינוכי, הורים וכל מי שנגעו בו.אַחֲרֵי מוֹתִי אַחֲרֵי מוֹתִי סִפְדוּ כָּכָה לִי: "הָיָה אִישׁ – וּרְאוּ: אֵינֶנּוּ עוֹד; קֹדֶם זְמַנּוֹ מֵת הָאִישׁ הַזֶּה, וְשִׁירַת חַיָּיו בְּאֶמְצַע נִפְסְקָה; וְצַר! עוֹד מִזְמוֹר אֶחָד הָיָה-לּוֹ – וְהִנֵּה אָבַד הַמִּזְמוֹר לָעַד, אָבַד לָעַד!וְגָדוֹל מְאֹד, מְאֹד הַכְּאֵב! הָ יָ ה אִישׁ – וּרְאוּ: אֵ י נֶ נּ וּ עוֹד, וְשִׁירַת חַיָּיו בְּאֶמְצַע נִפְסְקָה; עוֹד שִׁיר מִזְמוֹר אֶחָד הָיָה-לּוֹ, וְהִנֵּה אָבַד הַמִּזְמוֹר לָעַד, אָבַד לָעַד!"
קרא עוד....
היום התקיים יום ספורט שהוא יום שיא וחוויה מעבר לפעילות ספורטיבית שמתקיימת במהלך השנה. בפעילות היו תחנות מגוונות ומאתגרות שדרשו מהילדים לחלץ את עצמותם. הפעילות כללה רכיבה על אופניים עם נסיעה על גשר צר, מעבר בין מכשולים, טיפוס על קיר, בנג'י בקבוצה ולוליינות, מנוף בו שאר חברי הקבוצה מושכים בחבל ומניפים 2 מחבריהם עד לצמרת העץ, מבוך חבלים תלמידים רתומים לרצועות מטפסים דרך מגלשות וגולשות עם החבל אליו הם רתומים, גשר חבלים בו תלמידים הולכים במקביל משני כיוונים שונים לאורך גשר המחבר בין מספר עצים וחולפים האחד על פני חברו. הליכה עם נעלי עץ ארוכים הדורשים עבודת צוות, ועוד היה זה יום מאתגר, מהנה,
קרא עוד....
טרם כניסתם של עם ישראל לארץ המובטחת, פונה הקב"ה אל העם: "ראה אנכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה, את הברכה אשר תשמעו אל מצוות ד' אלוקיכם אשר אנכי מצוה אתכם היום. והקללה אם לא תשמעו... וסרתם מן הדרך אשר אנכי מצוה אתכם היום" (דברים י"א כ"ו) הדרכה זו נוגעת לעצם קיומנו הנצחי כיהודים כאן בעולם, וע"כ יש להתבונן בתכניה כדי להפנים את המסרים.
קרא עוד....
מה קרה בעשרה בטבת בשנת 3336 לבריאת העולם (425 לפנה"ס), בעשרה בטבת, נבוכדנצאר מלך בבל, הטיל מצור על ירושלים במטרה לכובשה. היה זה זמן קצר לאחר שהכריע את פרעה נכה מלך מצרים בקרב והוא ביקש להשלים את כיבוש המזרח התיכון. המצור נמשך כשנה וחצי, ובט' בתמוז נפרצו חומות העיר. בתשעה באב של אותה שנה נחרב בית המקדש הראשון בירושלים, והיהודים הוגלו לבבל בעינויים אכזריים. כזכר למאורע עצוב זה נקבע עשרה בטבת כיום צום – תענית ציבור. מה עושים בעשרה בטבת עשרה בטבת הוא יום צום, במהלכו גברים מגיל בר מצווה ומעלה ונשים מגיל בת מצווה ומעלה צמים, לא אוכלים ולא שותים. הצום מתחיל עם עלות השחר של יום עשרה בטבת, ומסתיים בצאת הכוכבים נשים בהריון, נשים מניקות וכן מי שהצום קשה עליו בשל סיבות בריאותיות יפנו לרב שיפסוק להם כיצד לנהוג. עשרה בטבת בימינו לאחר השואה בה נהרגו כשישה מיליון מבני עמנו, קבעה הרבנות הראשית את יום עשרה בטבת כ"יום הקדיש הכללי." ביום זה משפחות הקורבנות שיום פטירתם לא נודע אומרים קדיש, לומדים משניות ומדליקים נר נשמה לזכרם.
קרא עוד....
בפרשת ויגש באה לקיצה התקופה הקשה שעברה על יעקב אבינו - עשרים ושתים שנים של אבל, צער וכאב על היעדרו של הבן האהוב יוסף. הפרשה מספרת כיצד יוסף גילה את זהותו לאחיו, והם מיהרו להביא את אביהם יעקב אל ארץ מצרים, שם זכה לראות במו עיניו את הפלא הגדול: יוסף בנו חי וקיים, ומכהן בשררה רמה כמושל כל ארץ מצרים. לא נותרה בידינו תמונה המנציחה את המעמד המרגש של פגישת האב והבן, אולם כן נותרו בידינו המלים שאמר יעקב באותו מפגש: "ויאמר ישראל אל יוסף, אמותה הפעם, אחרי ראותי את פניך כי עודך חי" (מ"ו, ל) מה פשר הביטוי "אמותה הפעם"? ההיגיון אומר שמפגש זה אמור להוסיף ליעקב כוח ושמחה, בריאות וחיים – למה לפתע הוא משתמש בביטוי של מוות?
קרא עוד....
לעבוד את ה' – או את האדם?הפרשה פותחת בפתרונו של יוסף לחלומות פרעה ובעלייתו לגדולה במצריים. על ידי ניתוח מעמיק של השיחה שהתקיימה בין יוסף לפרעה, נוכל להבחין בהבדלים משמעותיים ובסיסיים בהשקפת עולמם של השניים. פרעה היה עובד אלילים. הוא במיוחד, וכמוהו כל העם המצרי האמינו שהייאור, מקור המחיה הבסיסי במצרים, הוא האלוהים ושאותו יש לעבוד. כאשר מספר הפסוק על חלומו של פרעה, מתואר פרעה כ"עומד על היאור" (בראשית מא א). המשמעות הפשוטה של פסוק זה הינה תיאור מיקומו הפיזי של פרעה ביחס ליאור. אולם, ממילים אלה ניתן ללמוד גם על יחסו של פרעה ליאור: עומד עליו, בעמדה של עליונות כלפיו. לא היינו מצפים שזה יהיה יחסו של אדם לאליל בו הוא מאמין ושאותו הוא עובד. עובדה זו מסמלת שפרעה לא עבד את היאור למען היאור, אלא שהוא השתמש ביאור לצרכיו האישיים – הוא למעשה נזקק ליאור, והציג אותו כאליל אותו הוא עובד. אך למעשה היאור הוא זה ששירת אותו, ולא להיפך.על יחסם של המצרים לאלוהיהם ניתן ללמוד מהתנהגותו של אותו הפרעה, שחי אף בימיו של משה רבנו
קרא עוד....
"אין חוכמתו של אדם מגעת אלא עד היכן שספריו מגיעים" מסכת סופרים
קרא עוד....
"אם אתם רוצים שהילדים שלכם יהיו נבונים, קראו להם סיפורי מעשיות. אם אתם רוצים שיהיו נבונים יותר, קראו להם עוד סיפורי מעשיות" (אלברט איינשטיין)
קרא עוד....
קרא עוד....
מראה מלבב וססגוני של ברכת ברוכים הבאים ושלל בלונים צבעוניים, קדמו את פני התלמידים והורים הבאים בשערי בית הספר לשנה החדשה תשע"ז.
קרא עוד....
מראה מלבב וססגוני של ברכת ברוכים הבאים ושלל בלונים צבעוניים, קדמו את פני התלמידים והורים הבאים בשערי בית הספר לשנה החדשה תשע"ז.
קרא עוד....
האם אתם באמת יודעים מה עובר על הילד שלכם? העיתונאית מירי נבו יוצאת למסע בעקבות הילדים שעוברים נידוי חברתי, בדידות חרם והצקות. ובודקת בין היתר מה ההורים יכולים לעשות כשהילד סובל מנידוי חברתי? ילדים לא מקובלים - הסרט שכל הורה חייב לראות
קרא עוד....
כשרות בצנחנים - ממלכתיות עוז ותעצומה "טביעת ידו של הרב בהתהוותה של מדינת ישראל התבטאה בתחומים רבים. היו לו תכניות, חזון, אמונה בדרך ובצדקתה, עוז רוח, התמדה ומנהיגות. כריזמה, חוכמה, רוחב אופקים, העזה ובקיאות בתורה...". דברים רבים, שנראים לנו היום מובנים מאליהם, כלל לא היו קיימים לפני הרב גורן, כמו למשל, העובדה שאנשים דתיים יכולים לשרת בצה"ל תוך כדי קיום תורה ומצוות. הרב שאף לכך שצה"ל יהיה "הצבא של כולם". צבא שכולם יוכלו לשרת בו, דתיים וחילונים. הוא דאג לכך שהמטבחים בכל בסיסי צה"ל יהיו כשרים, שישמרו ויקיימו שבתות וחגים, וכד'. הרב עיגן זאת בפקודת מטכ"ל! כשביקר בבסיס צנחנים וראה שהמטבח אינו כשר, פנה לאריק שרון ,מפקד הבסיס, וביקש ממנו להכשיר את המטבח. אריק שרון טען שאין בכך צורך כיוון שאין בבסיס זה צנחנים דתיים. ענה הרב: "מעכשיו יש לך צנחן דתי" והחליט לעבור קורס צניחה. ואכן, בגילו המבוגר יחסית, עבר הרב קורס צניחה. לקראת סיום הצניחה האחרונה הריעו לו כל חיילי גדוד הצנחנים קריאות עידוד . המטבח הוכשר וכך מטבחים בבסיסים נוספים, וכן נרקמה ידידות גדולה וארוכת שנים בין הרב לבין אריאל שרון.
קרא עוד....
יום שישי האחרון ערב שבת קודש פרשת ויחי, התכנסו הורי ותלמידי כיתה ו בנים בבית הכנסת לסיום מסכת ולסעודת מצווה. התלמידים לומדים בבוקר של ימי ראשון ושני משנה בקיאות והעשרה תורנית עם המורה מרדכי ליברטי. התלמידים וההורים קיימו את סיום המסכת ברכות ברוב עם, וכן לווה בסעודה כיד המלך אותה ארגנו התלמידים וההורים בסיועה של מחנכת הכיתה מירב אילוז. רב בית הספר משה קבלה ברך את התלמידים על הזכות לסיים מסכת ודיבר מענייני היום בפרשת השבוע, התלמידים ברכו את הברכות לפי סדר מג"ע א"ש ישר כח להורים שדאגו לכיבוד ובראשם לגברת אורלי אחרק
קרא עוד....
מנהיגי חינוך יקרים, ברכות וה' עמכם! זו השנה הרביעית שכל משפחת החמ"ד- הורים, מורים ותלמידים, מגני הילדים ועד הבוגרים שבמכללות, מקדישים שנה ללימוד על אודות דמות של מנהיג ציבור בציונות הדתית. תכנית זו, של לימוד אודות מנהיג רוחני לאומי נועדה להעמיק ולהעצים, בקרב כלל תלמידי החמ"ד, את מידת ההזדהות עם חזון החמ"ד המחדד ומפרט את ערכי הציונות הדתית. בשנה הקרובה נלמד ונכיר את דמותו של הרב שאול ישראלי זצ"ל שנפטר לפני עשרים שנה.
קרא עוד....
כי הנה החגים חלפו עברו ותלמידי בית הספר מתכוננים לחגיגת בחירות שאודותיה תשמעו ותראו. בכל הכתות עורכים פעילות מקדימה, לומדים אודות בחירות ודמוקרטיה. הפעילויות בכיתה היא על מנת שהבחירה תעשה משיקולים נכונים וייבחרו הילדים המתאימים. בכל כיתה יבחרו מפלגות מבין תלמידי הכיתה והם יתמודדו על קולותיהם של כלל תלמידי כתות ג'-ו. יחד התכנסו ויתכנסו נציגי המפלגות מכל הכיתות עם נירית קהלני הרכזת חברתית לקבוע כללים ותאריכים להתמודדות. להלן תאריכים עד ליום הבוחר ושתהיה לנו בחירה טובה.
קרא עוד....
ילדים יקרים שלום רב!מועצת תלמידים יוצאת לדרך..... בהצלחה לכולם.
קרא עוד....
כתבו עלינו בעיתון
מרחבי כיתות
תחומי דעת
דפי השבוע
פינת היועצת
ספרייה
אינטרנט בטוח
פינת רב בית הספר
מועצת תלמידים
ארכיון
למידה בשעת חירום






יצירת קשר


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS